Toegankelijkheid

Meervaart toegankelijk maken voor iedereen vinden wij belangrijk, zodat ook bezoekers met verschillende achtergronden en behoeften kunnen genieten van onze voorstellingen.

Meervaart toegankelijk maken voor iedereen vinden wij belangrijk, zodat ook bezoekers met verschillende achtergronden en behoeften kunnen genieten van onze voorstellingen.

In het theater is een lift aanwezig. Op de begane vloer (vlakbij de lift) is een miva toilet aanwezig. Voor bezoekers met een beperking hebben wij een aantal voorzieningen en speciale regelingen. Heb je specifieke wensen? Neem dan contact met ons op via 020-4107 777 of kaartverkoop@meervaart.nl (kaartverkoop) of onbeperkt@meervaart.nl (toegankelijkheid).

Rolstoelgebruikers

Alle publieksruimtes van Meervaart zijn bereikbaar via de lift en toegankelijk voor mindervaliden. In de foyer bij de toiletten is een toilet voor mindervaliden. In de zalen is een aantal plaatsen beschikbaar voor rolstoelgebruikers en eventuele ondersteuners. 

Rolstoelplaatsen

Meervaart is toegankelijk voor rolstoelgebruikers. In de Rode Zaal is er ruimte voor vier rolstoelen. We houden een aantal plaatsen geblokkeerd voor eventuele ondersteuners. In de Blauwe Zaal is plaats voor 1 rolstoel. Ook hier houden we een plek geblokkeerd voor eventuele ondersteuners.

Reserveren

De rolstoelplaatsen kun je reserveren door te mailen naar kaartverkoop@meervaart.nl of te bellen naar 020-4107 777 (maandag tot en met vrijdag van 12:00 tot 17:00 uur). Online reserveren van rolstoelplaatsen is helaas (nog) niet mogelijk.

Doven en slechthorenden

In onze Rode en Blauwe Zaal is een gehoorondersteuningssysteem voor slechthorenden voorhanden. Dit systeem van het merk Phonak Roger werkt met een FM-zender en ontvangers. De individuele ontvangers met koptelefoon kun je bij onze receptie lenen. Je krijgt hierbij een duidelijke uitleg.

Je kunt het geluidssignaal ook rechtstreeks naar je hoortoestel sturen, mits dat is uitgerust met een zogenoemde T-stand (telecoil).

Heb je een onzichtbare beperking?

Niet alle beperkingen zijn zichtbaar, zoals autisme, chronische pijn, dementie, angst en visuele of gehoorstoornissen. Het dagelijks leven met een onzichtbare beperking kan veeleisend zijn, zoals ook een bezoek aan Meervaart. Aan de ander kant kan het voor onze medewerkers moeilijk zijn bezoekers met een beperking te herkennen. Om daar meer alert op te zijn, doen wij graag mee met 'Hidden Disabilities Sunflower'. 

Zichtbaar wanneer jij gezien wilt worden

Het dragen van de Hidden Disabilities Sunflower keycord wijst ons personeel er discreet op dat je misschien wat extra steun of tijd nodig hebt. Het kan zijn dat onze medewerkers aan je vragen of ze je kunnen helpen. Jij of jouw verzorger kunnen de Hidden Disabilities Sunflower ook gebruiken om aan ons extra extra hulp te vragen.

Honden

In Meervaart zijn officiële hulphonden van harte welkom. Wil je hulp bij het uitzoeken van een comfortabele stoel voor jou en je hond stuur dan een mail naar kaartverkoop@meervaart.nl of bel naar 020-4107 777. Houd er rekening mee dat jouw hulphond een herkenbaar hulphondenhesje en/of tuigje draagt.

Parkeren voor mindervaliden

Meervaart heeft voor de deur een parkeerplaats voor mindervaliden. Deze kun je niet van tevoren reserveren. Met een gehandicaptenparkeerkaart mag je echter ook gratis parkeren op deze parkeerplaats waar betaald parkeren geldt.

Het is ook mogelijk om met de auto tot voor de hoofdingang te rijden om iemand af te zetten.

Rondleiding Meervaart

Meervaart heeft een rondleiding door het gebouw gemaakt, zodat je weet wat je kunt verwachten tijdens je bezoek. Bekijk deze video met geluid of zet de ondertiteling aan.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief en blijf up-to-date