Veelgestelde vragen
FAQ
Op de pagina Programma en kaarten vind je ons voorstellingsoverzicht, waarna je kunt klikken op de betreffende voorstelling. Hier vind je alle informatie omtrent de voorstelling, waaronder de duur, aanvangstijd en of er eventueel een pauze in de voorstelling zit. Indien dit nergens vermeld staat, dan is deze informatie helaas nog niet bij ons beken
Of er een pauze is, verschilt per voorstelling. Op de pagina Programma en kaarten vind je ons voorstellingsoverzicht, waarna je kunt klikken op de betreffende voorstelling. Hier vind je alle informatie omtrent het optreden, zoals de duur, aanvangstijd en of er eventueel een pauze in de voorstelling zit. Indien dit nergens vermeld staat, dan is deze informatie helaas nog niet bij ons bekend.
Bij het merendeel van de voorstellingen in Meervaart is een pauzedrankje inbegrepen. Dat staat dan vermeld op je kaartje. Zo niet, dan is er geen pauzedrankje inbegrepen.
Indien er een pauze is, staat er bij aanvang van de pauze een gratis drankje voor je klaar in de foyer. Als de drankjes op zijn voordat je er één hebt kunnen bemachtigen, vraag dan ons barpersoneel om alsnog een drankje voor je te schenken. Als de voorstelling geen pauze heeft, staat het drankje na afloop van de voorstelling voor je klaar.
Nee, dit is helaas niet mogelijk, tenzij anders bij het betreffende optreden op onze website staat vermeld. Bij slechts een select aantal voorstellingen bieden we een dinerbuffet aan. Bekijk op de pagina Restaurants een selectie restaurants in onze directe omgeving.
TIP: Geef bij je restaurant-reservering aan dat je aansluitend een bezoek brengt aan Meervaart. Dan kan het personeel daar rekening mee houden en zorgen dat je op tijd klaar bent voor de voorstelling.
Rode Zaal
Onze Rode Zaal is ingedeeld in even- en oneven stoelnummers. De rechterkant van de zaal is even en de linkerkant van de zaal is oneven (gezien vanuit het perspectief van het publiek). Stel je hebt stoelen 2 en 4, dan zit je naast elkaar.
Als je stoelen in het midden van de zaal hebt geboekt, kan het bovendien voorkomen dat je op je kaartjes zowel even- als oneven stoelnummers ziet staan. Bijvoorbeeld stoelen 30 en 31. Ook in dat geval zit je naast elkaar.
Stoelen in de Rode Zaal lopen op vanaf rij 7. Rijen 1 t/m 6 zijn gelijkvloers. Het podium is verhoogd.
Blauwe Zaal
De Blauwe Zaal heeft stoelnummers die oplopen van 1 t/m 21, even en oneven naast elkaar. Stoel 1 bevindt zich aan de zijde van de in- en uitgang en stoel 21 aan de overzijde.
Stoelen in de Blauwe Zaal lopen omhoog vanaf rij 2. Op rij 1 zit je op hetzelfde niveau als de spelers.
Onze bar is een uur voor aanvang geopend voor drankjes en kleine verpakte snacks. U mag deze consumpties meenemen de zaal in. Ook na afloop van de voorstelling kunt u lekker een drankje doen in de foyer, en/of wat snacken.
Een uur voor aanvang van voorstellingen openen wij onze deuren. Deuren van de zaal gaan circa 15 minuten van tevoren open.
Jazeker. Wel vragen wij je om je glas of flesje in de pauze of na afloop mee de zaal uit te nemen en af te geven bij de bar. Zo houden we de zaal netjes.
Iets omgevallen? Geen probleem! Meld het bij ons horecapersoneel. Dan maken zij het meteen even schoon.
Er is een garderobe aanwezig in Meervaart, met plek voor jassen en tassen, kinderwagens en buggy's. Bij het inleveren krijg je een nummertje mee, om de spullen later weer op te halen.
Let op: Meervaart is niet aansprakelijk bij verlies of diefstal.
ls je iets in Meervaart kwijt bent geraakt, neem dan contact met ons op via kaartverkoop@meervaart.nl of 020 - 4107777. Wij vragen je het verloren product zo volledig mogelijk te omschrijven, voor teruggave.
Het dichtstbijzijnde hotel is Citiez, op slechts twee minuten lopen van Meervaart. Voor meer informatie zie www.citiezhotelamsterdam.com/nl
Baby’s en kinderen jonger dan 2 jaar oud moeten helaas nog even wachten voordat ze welkom zijn in onze zalen. Ze zijn simpelweg nog te kwetsbaar om blootgesteld te worden aan bijvoorbeeld het felle licht en de harde geluiden die bij bezoek aan een voorstelling komen kijken.
Als het een familievoorstelling betreft die je bijvoorbeeld wil bezoeken met het oudere broertje of zusje, raden wij aan om voor de kleine een oppas te regelen. Je kan met een baby / kind van onder de 2 jaar oud eventueel ook in de foyer plaatsnemen, maar niet de voorstelling bijwonen in de zaal.
Iedereen die plaatsneemt in de zaal dient in het bezit te zijn van een kaartje, dus ook kinderen vanaf 2 jaar. Bij familievoorstellingen zijn er vaak goedkopere kindprijzen beschikbaar voor kinderen tot 12 jaar oud.
Je mag een kind tijdens de voorstelling op schoot houden. Je dient wél een stoel te reserveren voor het kind, in verband met de veiligheidsvoorschriften van de brandweer. Je kunt ook een stoelverhoger lenen bij de garderobe. Dan kunnen jullie optimaal genieten van de voorstelling. Kinderwagens en buggy's mogen de zaal helaas niet in.
Je kan je kaarten op twee manieren annuleren:
- Tot 28 dagen voor de voorstelling wordt er € 5,00 per kaart in rekening gebracht, het resterende bedrag wordt teruggestort op je rekening.
- Tot 48 uur voor de voorstelling kan een kaart nog geretourneerd worden voor een tegoed. In dat geval ontvang je het resterende bedrag, minus de kosten van € 2,00 per kaart als tegoedbon, die je binnen twee jaar kunt besteden aan kaarten voor een andere voorstelling in ons theater.
*Boekingskosten worden nooit geretourneerd, tenzij het om een annulering vanuit Meervaart gaat.
In dit geval zullen wij ons uiterste best doen je zo spoedig mogelijk te bereiken. Vul daarom altijd een telefoonnummer en/of e-mailadres in wanneer je kaarten bij ons koopt. Je ontvangt bij een annulering vanuit Meervaart altijd je geld retour of wij bieden je een alternatieve datum voor dezelfde voorstelling.
Hiervoor zijn onze Algemene Voorwaarden van toepassing. Na aanvang geldt geen toegang. Dit staat ook op je tickets vermeld. Uiteraard zijn er uitzonderlijke gevallen. Spreek in dat geval de dienstdoende Duty Manager aan. Dan kijken we of we nog iets voor je kunnen betekenen.
Wij bieden diverse betaalmogelijkheden:
Online
Online kan je betalen met behulp van iDeal, Visa/Mastercard, Podiumcadeaukaart, Kunst & Cultuurcadeaukaart, VVV Cadeaukaart en VVV Lekkerweg Cadeaukaart.
Aan de kassa
Aan de kassa kan je betalen door middel van pin, Visa/Mastercard, Podiumcadeaukaart, VVV Cadeaukaart en Kunst & Cultuurcadeaukaart.
Groepsreserveringen door scholen met CJP Cultuurkaart zijn ook via een weborder mogelijk.
Na betaling ontvang je direct je kaarten per mail. Wanneer dit niet het geval is, mail dan naar kaartverkoop@meervaart.nl of bel 020 - 410 7777 (maandag t/m vrijdag van 12:00 tot 16:00 uur). Het kan zijn dat er bijvoorbeeld een typefout is gemaakt in je mailadres.
Als je kaarten hebt aangevraagd per post kan dit gemiddeld drie werkdagen op zich laten wachten. Heb je na een week je kaarten nog steeds niet ontvangen? Dan horen wij dit graag. Uiteraard sturen wij de kaarten dan nogmaals op.
In dit geval kan je het beste contact opnemen via kaartverkoop@meervaart.nl of bellen naar 020 – 4107 77 77 (maandag t/m vrijdag van 12:00 tot 16:00 uur).
Als je kaarten fysiek door ons naar je zijn verzonden, sturen we ze opnieuw op. Neem een geldig ID mee en houd indien beschikbaar je ordernummer bij de hand.
Nog een mogelijkheid is dat we je kaarten bij de kassa voor je uitprinten voorafgaand aan de voorstelling, of nogmaals digitaal sturen voor vertoning op je smartphone bij de kaartcontrole.
Dit is niet nodig. Wij kunnen de tickets scannen vanaf je smartphone. Graag zelfs! Zo verspillen we minder.
Bij voorstellingen die geschikt zijn voor kinderen staat altijd een leeftijd aangegeven. Bijvoorbeeld 4+ of 8+. Kinderen jonger dan aangegeven leeftijd worden niet toegelaten. Kinderen van jonger dan 2 jaar oud zijn niet welkom in de zaal.
Staat er geen leeftijd aangegeven en twijfel je of de voorstelling geschikt is voor kinderen, neem dan contact op met onze kassa voor beleid rondom het betreffende optreden.
Hiervoor kan je contact opnemen met onze afdeling Kaartverkoop via: kaartverkoop@meervaart.nl of 020 – 4107 77 77 (maandag t/m vrijdag van 12:00 tot 16:00 uur). Wij handelen je groepsreservering graag persoonlijk voor je af.
We verkopen geen eigen cadeaukaarten. Wel verkopen we de Podium Cadeaukaart. Deze kaart kan je aanschaffen aan de kassa tijdens onze openingstijden. Je kan zelf kiezen welk bedrag je op de kaart wil laten zetten. Elk bedrag tussen € 10,- en € 150,- is mogelijk.
De Podium Cadeaukaart is landelijk in te wisselen bij nagenoeg alle theaters en concertgebouwen, inclusief Meervaart. Voor meer informatie zie www.podiumcadeaukaart.nl.
Het kan zijn dat een voorstelling wordt geannuleerd of verplaatst. In dat geval versturen we een sms naar mobiele nummers en/of bellen wij naar vaste telefoons. In uitzonderlijke gevallen, wanneer contact leggen per telefoon niet lukt, versturen we een brief om bezoekers te informeren.
Daarnaast gebruiken wij je thuisadres om je gemakkelijker terug te kunnen vinden in ons kaartverkoopsysteem. Je kan je voorstellen dat er bijvoorbeeld een hoop mensen onder 'de Jong' staan in ons systeem. Het doorgeven van je adres scheelt jou en ons veel tijd bij het plaatsen van een nieuwe bestelling.
Dit kan zeker! Je bestelling kan alleen niet direct via onze website. Stuur simpelweg een mailtje naar kaartverkoop@meervaart.nl of bel onze kassamedewerkers via 020 – 4107 77 77 (maandag t/m vrijdag van 12:00 tot 16:00 uur).
Voor iedere bestelling (zowel online als aan onze kassa) wordt er € 1,50 boekingskosten gerekend. Het maakt hierbij niet uit of je één of meerdere tickets bestelt.
Servicekosten zijn inbegrepen in de kaartprijs. Voor het toezenden van kaarten per post betaal je € 3,25 verzendkosten.
Nee, dit hoeft niet. Neem contact op met kaartverkoop@meervaart.nl en we passen je bestaande bestelling aan. Indien je zelf online een extra ticket bestelt, worden de boekingskosten wél opnieuw gerekend. Dit kan achteraf niet worden verrekend.
We hanteren geen wachtlijsten. Wel komt het regelmatig voor dat er kort voorafgaand aan een optreden nog enkele plaatsen vrijkomen. Vrijgekomen plaatsen zijn direct via onze website en kassa te bestellen. Wij adviseren je dan ook om onze website in de gaten te houden.
We zijn van maandag tot en met vrijdag telefonisch bereikbaar tussen 12:00 en 16:00 uur op telefoonnummer: 020- 410 77 77. Je kan ook mailen naar kaartverkoop@meervaart.nl. De kassabalie is geopend van maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 16:00 uur en een uur voorafgaand aan voorstellingen.
Via onze website kan je 24 uur per dag, 7 dagen per week kaarten kopen.
Openbaar vervoer
Tram 1 en tram 17 stoppen in onze directe omgeving. Reis je met tram 1, stap dan uit bij halte Meer en Vaart. Vanaf hier is het circa 4 minuten lopen.
Reis je met tram 17, stap dan uit bij halte Osdorpplein Oost. Deze halte is bij ons voor de deur.
Vanaf Station Sloterdijk pak je bus 369 naar Schiphol en stap je uit bij halte Osdorpplein Oost.
Met de auto
Op de ring A10 neem je afslag s106 – Osdorp. Vervolg je route over de Lelylaan. Aan het einde van de Lelylaan (op de t-splitsing, bij de stoplichten) sla je rechtsaf. Na circa 300 meter zie je Meervaart aan je linkerhand.
Rijd Meervaart voorbij en sla linksaf bij de daarop volgende stoplichten om te parkeren in de Q-park Parkeergarage.
Klik hier voor een persoonlijke routebeschrijving naar Meervaart.
Garage
Je kan op 1 minuut loopafstand van ons theater parkeren in de Q-Park Parkeergarage, Osdorpplein 249. Het eerste uur is gratis. Daarna betaal je per 30 minuten (of een gedeelte hiervan) € 2,00.
De garage is geopend voor inrijden van 7:30 tot 23:00 uur. Uitrijden is 24 uur per dag mogelijk. De doorrijhoogte is 1.95 meter.
Parkeren op straat
In de directe omgeving van Meervaart zijn blauwe zones te vinden en zones met betaald parkeren. Hier betaal je € 2,80 per uur.
Het adres van Meervaart is:
Meer en Vaart 300
1068 LE Amsterdam
Meervaart heeft de afgelopen jaren aanzienlijke maatregelen getroffen op het gebied van duurzaamheid en blijft vernieuwen. Enkele voorbeelden zijn de zonnepanelen op het dak van onze Blauwe Zaal, ledverlichting en warmteregeling via ventilatie en aanpassingen in de horeca. Lees alles over ons duurzaamheidsbeleid op deze pagina.
Het grootste gedeelte van ons pand is gelijkvloers en er is een lift beschikbaar om de eerste verdieping te bereiken. Ook zijn er in zowel de Blauwe als de Rode Zaal één of meerdere rolstoel- en begeleidersplaatsen beschikbaar. Om deze plaatsen te bestellen vragen we je contact op te nemen met onze afdeling Kaartverkoop via kaartverkoop@meervaart.nl. Zelf online rolstoelplaatsen bestellen is helaas niet mogelijk.
Bij ons voor de deur heeft de Gemeente Amsterdam twee invalideparkeerplaatsen gerealiseerd. Als je in bezit bent van een geldige invalideparkeerkaart dan mag je daar plaatsnemen. Helaas is het niet mogelijk die plekken te reserveren, en vol is vol. Wij raden je daarom aan om op tijd te komen.
Een officieel getrainde geleidenhond mag met je mee. Stel ons wel van tevoren op de hoogte. Samen met jou bekijken wij dan de beste stoelen om plaats te nemen, zodat niet alleen jij aangenaam zit, maar je hond eventueel ook kan liggen. Wij vragen je contact op te nemen via kaartverkoop@meervaart.nl of 020 – 4107 77 77 (maandag t/m vrijdag van 12:00 tot 16:00 uur).
Meervaart heeft een Phonak FM-gestuurd slechthorendensysteem voorhanden. Dit bestaat uit een unit die om de hals gedragen kan worden samen met een hoofdtelefoon.
Ook kan deze unit dienen voor het aansturen van de ringleiding-instelling op je eigen gehoorapparaat. Een hoofdtelefoon is dan niet nodig. Wees er s.v.p. zeker van dat je eigen set daar ook voor geschikt is. Raadpleeg anders je audicien om deze functie eenmalig te activeren.
De setjes zijn te leen bij onze receptie / kassa.
Helaas is er geen kolfruimte aanwezig.
Helaas beschikt Meervaart niet over een gebedsruimte.
De Meer Theater Kaart (MTK) is een voordeelkaart bedoeld voor veelvuldig bezoekers van Meervaart. Met een MTK krijg je korting op voorstellingen en op drankjes en andere consumpties. Ondanks dat de kaart geld kost om aan te schaffen, kan je er bij meermalig bezoek veel voordeel uit halen. Klik hier voor meer informatie over de MTK en / of om een kaart te bestellen.
Een MTK is geldig voor één theaterseizoen (augustus t/m juli). De pas kan je per seizoen aanschaffen. Automatisch verlengen is helaas niet mogelijk.
Je kunt het beste een mail sturen aan kaartverkoop@meervaart.nl met daarin zowel je oude als nieuwe gegevens. Nadat wij je gegevens gewijzigd hebben, ontvang je van ons een bevestiging.
Je kunt je verzoek mailen naar kaartverkoop@meervaart.nl. Vermeld daarin welke gegevens je verwijderd wilt hebben. Nadat wij je gegevens verwijderd hebben uit ons systeem, ontvang je van ons een bevestiging. We stellen het op prijs als je aangeeft waarom je je gegevens verwijderd wilt hebben. Op basis van je input kunnen wij onze service blijven verbeteren.
Als je onze nieuwsbrief ontvangt, vind je onderin de mail een link om je af te melden. Wanneer je de nieuwsbrief graag wil ontvangen, kan je jezelf aanmelden onderaan deze pagina of een mail sturen naar prmail@meervaart.nl.
Het beste kan je mailen met kaartverkoop@meervaart.nl. We kijken dan welke bestellingen je hebt gedaan voor onze voorstellingen in Meervaart. Eventueel kunnen we je kaarten direct opnieuw toesturen.
Schrijf je in voor de nieuwsbrief en blijf up-to-date
De Meervaart maakt gebruik van cookies om je bezoek aan onze website zo prettig en persoonlijk mogelijk te maken. Je kunt je cookievoorkeuren op elk moment wijzigen. Lees hier meer over de cookies die wij gebruiken.